Regnbuemuffins


Dette var mitt første og fortsatt eneste forsøk på å lage regnbuemuffins :) Nå ble de ikke helt som jeg hadde tenkt, men så vet jeg i hvertfall hva jeg skal gjøre annerledes neste gang (for det blir det) ;) Det skal sies at de likevel ble godt mottatt av barna som spiste rubbel og bit, for muffins med mange farger var stas :)


Og her kan du se hvordan jeg gjorde det og et tips som gjør at de blir seende ut som en perfekt regnbue :)



Vei først bollen.


Lag muffinsrøren og her er det som gikk "galt" til meg. Røren jeg brukte (som du finner Her) heves veldig mye i ovnen. Dette gjør at lagene ikke kommer til å ligge horisontalt etter at de er stekt, så selv om den er veldig god, egner den seg ikke for regnbuemuffinst. Altså så er mitt tips å finne en oppskrift som heves minimalt slik at du får en perfekt regnbue :)

Vei så bollen med røren.


En regnbue har 6 forskjellige farger og grunnen til at jeg veide bollen og så bolle med røre er at jeg nå kan regne meg fram til hvor mange gram som skal helles i hver skål og dermed få akkurat like mye røre av alle fargene.


Siden jeg har et jungeltema å følge plukket jeg opp disse artige cupcakeformene da jeg var på ferie i Danmark i sommer :) Ja, dette var planlagt i god tid før selskapet ;), men noe lignende kan du finne Her. For å sette farge på røren har jeg brukt Wilton Pastafarge sett/8 og på bildet kan du se den korrekte oppstillingen av fargene slik de er i regnbuen ;) Start med lilla.


Her er alle fargene blandet ut i røren.


 Start så med den første fargen og husk at det er ikke så mye som skal oppi ettersom det 5 farger til, så bruk gjerne en spiseskje å tilsette med.


Så blå..... Prøv å dekke fargen under helt, ikke så lett, men jeg ville laget en test muffins først for å få teknikken inn. Jeg visste at min røre hevet seg mye og kunne derfor ikke fylle formene mer enn halvfulle slik at det ble vanskelig å dekke laget under, men det vil være litt enklere med en annen røre. Et tips kan også være å bruke baksiden av skjeen til å fordele røren utover.


Grønn....


Gul.....


Orange...


Og tilslutt rød :)

Så er det bare å steke, pynte og servere :)


Det finnes mye artig pynt til cupcakes for barn (og voksne) og Pops Pix Jungel Pals passer perfekt til mib gutt's 2 årsdag med jungeltema ;)  Likre du jungeltema, anbefaler jeg å ta en titt på egne innlegg med Trinn-For-Trinn på Giraffkake og Jungelkake med Elefant og Ape også.

De ble slik en suksess at det blir nok ikke lenge til jeg prøver meg igjen og finner jeg en mer passende røre å bruke vil jeg linke opp til den så flere kan få nytte av den. Eller har du en som jeg kan prøve tar jeg gjerne imot :)

Alle elsker cupcakes...


Du finner meg og kakene på både Facebook og Instagram :)

Etiketter: ,