Biler kake

Da er det klart med trinn-for-trinn på enda en Lynet McQueen kake fra filmen Biler :)  Denne gangen med Lynet, Finn McMissil og Hippi buss figurer av fondant, så det krevde en del timer med modellering i løpet av uken ;)


Instrukser angående designet fikk jeg av bursdagsbarnet og på toppen av det hele skulle det jammen meg være en regnebue som sto over kaken også ;) Herlig fantasi disse barna har og kaken ble ordentlig tøff :D



Jeg startet med å farge fondant til regnbuen og litt ekstra til de fargene som jeg også skulle bruke til bilene. Så har jeg lagt klar CMC/Tylose som får fondanten til å stivne, min 23 cm Plast kjevle og Ribbon Cutter.


Med min Ribbon Cutter har jeg skjært til lange tynne strimer av alle fargene i regnbuen. For at de skulle sitte sammen plasserte jeg de i rett rekkefølge og kjevlet forsiktig over. Skal si jeg prøvde mange metoder for å få regnbuen bra, og dette var det eneste som til slutt fungerte.


Med CMC/Tylose i fondanten stivnet regnbuen i den fasongen jeg ønsket :) Her trenger du nok minimum 2 dager for at den skal være klar til å settes på kaken.


Så var det over på modellering av Biler figurene :) Jeg har ikke laget egne trinn-for-trinn på disse, da det ble litt mye arbeid, men start med å ta litt formfett på hendene mens du former til fasongen. Her har jeg også vært en tur i lekekassen til gutta for å finne modeller som jeg kan se etter, det er alltid lettere ;)


Finn McMissil :) Barten og vinduene er tegnet på med Svart Spiselig Tusj.


Lynet McQueen ;) Ka-chow....


...og ikke minst, Hippi buss ;) Syntes han passet godt inn med regnbuetemaet :)


Siden Filip også ønsket seg en bilbane på kaken, har jeg her igjen brukt Ribbon Cutteren til å skjære ut en passe brei remse til å legge rundt kaken.


Så var kaken trekt, bilbanen på plass og med navn og alder ved bruk av Clikstix Store Bokstaver og Tall er det klart for å plassere figurene på toppen og dra i 4 årsdag :)

Takk for at du tittet innom :) Husk, om du ikke ønsker å modellere så kan en like gjerne bruke de ekte lekene til å pynte på toppen med, det er lov ;) Håper at du likte innlegget og har du lyst til å se flere Biler kake varianter kan du ta en titt Her. God Helg!


Du finner meg og kakene på både Facebook og Instagram :)



Etiketter: , ,