My Little Pony kake

Det er så artig med oppdrag som tar meg litt tilbake til barndommen :) Denne My Little Pony kaken lagde jeg i helgen til Iris sin 4 årsdag og må si meg veldig fornøyd med resultatet.    


Siden jeg har brukt et spiselig bildet av Rainbow er pynten på denne kaken faktisk ganske så enkel å lage da det kun er regnbuen som krever litt forming ;)



Start med å lage regnbuen minimum 2 dager før den skal plasseres på kaken. Her har jeg farget fondant i de rette fargene og brukt en Ribbon Cutter til å skjære ut like store strimler. Husk å tilfør CMC / Tylose i massen du bruker slik at den vil stivne og beholde fasongen. Legg den så til å lufttørke i 1 døgn. Nå vil den ha stivnet litt til og det er tid for å lime delene sammen med litt Spiselig Lim.  Regnbuen burde nå ligge 1 døgn til før den er klar til kaken. Har du lyst til å se en anne regnbue jeg har laget til en guttebursdag kan du ta en titt på innlegget Biler kake.

 
For at regnbuen skal ha støtte til å stå oppreist formet jeg til et par skyer av fondant. Bruk litt Formfett på fingrene når du former de til, da vil de få en blank og glatt overflate.

 
Her er kaken min stekt, fylt og trekt med lys lilla fondant :)

 
All pynt trenger ikke være så utrolig vanskelig å lage for å være dekorativ og fin ;) Her har jeg kun trillet ut kuler av fondant for å dekorere kanten. De klare fargene gjør susen ;)

 
Fest så skyene og regnbuen med spiselig lim, hold den gjerne på plass et lite minutt slik at du er sikker på at den sitter godt. Spiselige bilder får jeg ordnet på Traktøren Bakeutstyr på Byhaven her i Trondheim. Send de bare en mail med bildet og de vil printe det når du kommer i butikken :)
 
Da er all pynt på kaken og den er klar for servering :) Håper dette ga litt inspirasjon til neste bursdagskake og send meg gjerne en mail om du har noen spørsmål :) Du finner meg også på Facebook (Emma's KakeDesign) og Instagram (emmaskakedesign)   ;)
 
 

Etiketter: ,