Bryllupskake i Lime og Hvit

I August laget jeg mine første bryllupskaker :) Ble 4 stk i løpet av måneden og selv om det var litt skremmende så var det også utrolig artig. Denne kaken i lime og hvit og roser av fondant var absolutt min favoritt :) Helt nydelig...!

 
Tror mange lurer på hvordan en stabler kaker og det er egentlig ikke så vanskelig. Ta en titt innom så kan du se hvordan jeg gjør det på en enkel måte ;)
 

 
Som base brukte jeg en 30 cm Cake Drum som er ett pappfat på ca 1 cm i tykkelse.

 
Beklager litt dårlig lys på bildene, men dette ble gjort på kvelden og med dårlig lyssetting :( Må huske å kjøpe nytt kamera ;) Her har jeg nå kledd cake drum'n med fondant i lime farge, bruk en plastkniv til å kutte vekk den overflødige fondanten. Bruk gjerne litt spiselig lim på siden slik at den sitter litt fast.
 
 
Når en kake skal stables er det lurt å ha støtte til etasjene under ellers kan du ende opp med at kakene synker ned i hverandre. Jeg bruker en hjemmesnekret løsning med sugerør og grillspyd ;) Enkelt, men solid ;) Start med sugerørene, klipp de så ned slik at de går i ett med kaken, disse vil beskytte kaken mot tresplinter fra grillspydene.

 
Her har jeg plassert 3 grillspyd i sugerørene og kuttet 2 av de ned til høyden på kaken, den tredje er der kun for å vise på bildet ;)

 
Så var det bare å plassere øverste etasje. Jeg har hatt litt spiselig lim i mellom kakene slik at jeg er sikker på at de ikke vil bevege seg under frakt. Denne gangen har jeg valgt vanlige bånd til å pynte kaken og knyttet en sløyfe på baksiden slik at de blir lett å få av når kaken skal spises.

 
Flere hjemmesnekrede løsninger ;) Til å merke av hvor hver sukkerperle skulle plasseres brukte jeg litt papir og merket av et mønster. Gikk så rundt hele kaken og laget en liten grop med et butt modelleringsverktøy. Så festes perlene med litt spiselig lim, og ja, dette tar tid ;)
 
Så var de herlige rosene plassert på toppen og hvordan disse lages kan du se i innlegget Nydelige roser av fondant :) Litt perlebånd kjøpt på Panduro over rosene og kaken er klar for bryllup :) Enda ett vellykket prosjekt er i boks og starten på bryllupskakebaking er i gang :D Håper du fant noen nyttige tips til ditt eget bakeprosjekt og takk for at du tittet innom ;)
 
 
 
 Du finner meg og kakene på både Facebook og Instagram :)

Etiketter: , , ,