Romantisk bryllupskake

I dag sitter jeg å planlegger sommerens kommende bryllupskaker og kom på at jeg fortsatt har flere flotte kaker som jeg lagde på sensommeren i fjor å vise fram ;) Denne bryllupskaken i lys lilla og hvit var til et vennepar på deres store dag og en absolutt ære å få lage!





Jeg starter alltid med å lage pynten på forhånd. Her har jeg farget hvit fondant med lilla pastafarge og tilsatt ulike mengder for å få 3 nyanser. Pakk alltid fondanten/marsipanen godt inn i gladwrap når du ikke jobber med den slik at den ikke tørker og blir hard. Når jeg pakker den bort for kvelden legger jeg den i en lufttett boks og oppbevarer den i ett av kjøkkenskapene. 


Her er produksjonen av små epleblomster til å dekorere sidene av kaken i gang ;) Da disse ble lagd hadde jeg et litt annet bilde av hvordan den skulle bli, så endte opp med å ha en god del tilovers :p Epleblomst utstikkerene kommer i en pakke med 4 forskjellige størrelser og jeg bruker de svært mye på mine kaker. Med litt spiselig lim fester jeg en hvit mini-sukkerperle i senteret av hver eneste blomst. Så er det bare å legge de til side, på ett mørkt sted i romtemperatur, fram til dagen kaken skal dekoreres. Godt med alt som er unnagjort ;)


Bruden ønsket enkeltstående kaker så i god tid før dagen fant jeg denne kakestanden på ebay og bestilte. Husk at varer over 200 kr blir fortollet og vil koste en del mer. De 3 kakene inneholder 2 forskjellige smaker, brudens favoritt, min saftige sjokoladekake og en himmelsk god Red Velvet ;)


Det finnes mange fine border å pynte kanten av kaken med, men hvorfor ikke bruke slike blomster? Dette er første gang jeg har gjort det slik og er super fornøyd med resultatet :D Lag ditt eget mønster akkurat slik du vil, veldig dekorativt og passet den romantiske stilen brudeparet ønsket.


Jeg elsker å lage roser for hånd, der hver og en blomst får sitt individuelle preg. For trinn-for-trinn beskrivelse på hvordan jeg lager disse kan du se dette nøye beskrevet ved å klikke Her.


Med en nydelig figur på toppen så er bryllupskaken klar :) også denne er kjøpt på ebay og jeg synes den er utrolig fin og passende til resten av stilen på kaken. Så var det bare å pakke kaken, ha på seg finstasen og glede seg til bryllupet :)


Du finner meg og kakene på både Facebook og Instagram :)
 

Etiketter: