Uglekake til dåp eller navnefest

Her kommer enda en uglekake :) Tidligere har jeg laget til barnebursdag og voksenbursdag, men denne gangen var det til navnefest. Finnes jo ingenting søtere enn ugler.... ;) Kanskje jeg en dag får mulighet til å plassere de på en bryllupskake også :D


Kanskje din neste kake blir ett ugleprosjekt.....? ;)




Har du lyst til å prøve deg på en stablekake? Følg linken Her så finner du egen trinn-for-trinn på hvordan jeg gjør det :D Kan være litt vanskelig de første gangene, men det er bare å øve :)


Nederste etasje pyntet jeg ved å trykke ut sirkler, av forskjellige blåfarger, med en sprøytetipp. For å gjøre den litt mer spennende og leken valgte jeg å plassere en og annen grønn polkadott innimellom :) Husk at det er de små detaljene som gjør kaken flott, så med en mønsterkjevle preget jeg fondanten før jeg trykket ut de grønne sirklene :D


Her er min søte lille ugle satt sammen og ligger klar til å settes på kaken :D Jeg har laget ett eget innlegg om hvordan det gjøres og dette kan du se ved å klikke Her. Men en trenger ikke lage denne i 3D... ta en titt på min lillegutts 3 årsdagskake Her for en annen variant ;)


Da var kaketoppen på plass :D Til bladene har jeg brukt rosebladutstikker og disse lager jeg gjerne i forkant slik at de stivner i den formen jeg ønsker. Effekten gjør at de ser mye mer autentiske ut ;)
Min søte uglekake er nå klar til navnefest :) Veldig enkel og grei å lage, og kjempe flott! Og har du lyst på en annerledes og artig kake til din neste spesielle feiring kan dette være ett moro kakeprosjekt :D Takk for at du tittet innom og lykke til med kakedekoreringen :D
Du finner meg og kakene på både Facebook og Instagram :)




Etiketter: , , ,