Blondekake til bryllup!

Er du ute etter en bryllupskake eller festkake med en vintage stil? Da kan dette innlegget være noe for deg ;) Årets første bryllupskake ble dekket av blonder i stil med brudens kjole :D Det er ikke mye som skal til for å lage en vakker blondekake, men likevel ser de utrolig flotte ut!



 Ta en titt innom så kan du overaske venner og familie på neste sammenkomst med en nydelig sommerkake :)



Først og fremst må du ha blondeutstikkere, disse har en ejektor og er derfor veldig enkle og tidssparende å bruke :) På bildet ser du de fem som jeg har brukt til denne kaken, men der finnes mange stiler å velge mellom. Dette er to forskjellige sett som jeg syntes gikk fint sammen med tanke på størrelser og form og begge er kjøpt på Ebay.


 Kjevle så ut fondant eller den massen du ønsker å pynte kaken med. Jeg strør ett godt lag med maizena mel under slik at massen ikke klisterer seg fast til underlaget.

Press så utstikkeren godt ned i fondanten og vri den slik at den løsner.


Sett så utstikkeren med fondant inni, ned på underlaget og press toppen hardt ned.


Løft den så opp og press på toppen igjen så faller blonden lett ut. Og så enkelt er det å bruke ejektor utstikkere :D

Da jeg skulle lage de større bitene ble dessverre ikke mønsteret synlig på endene. Her er hva jeg gjorde for å løse problemet ;)


Legg fondanten tilbake i utstikkeren med mønsteret ned.


Her ble det litt vanskelig å ta bilde da jeg gjerne skulle hatt 3 hender noen ganger, men stryk hardt over baksiden med ett verktøy du har tilgjengelig. Jeg brukte ett balltool redskap, selv om jeg her viser med fingeren ;)


Og så ble det mønster over hele blonden :D

Gjør klar alle blondebitene før du setter i gang med å feste de på kaken.

Til slik pynt behøver du ikke lim eller Royal Icing, men kun en pensel og litt vann for å feste det på kaken.


Så er det bare å plassere alle blondene som ligger klare :D Jeg starter alltid på framsiden så jeg vet at "mønsteret" passer perfekt :D Og ønsker du å se hvordan jeg stabler kaker så kan du ta en titt Her.
Da var min bryllupskake med blonder og Fantasiblomster klar :D Har du også lyst til å lage vakre blomster med peonutstikker til din kake har jeg laget ett eget beskrivende innlegg som du kan se Her. Lykke til med ditt neste kakeprosjekt og lurer du på noe er det bare å spørre, så hjelper jeg gjerne :D

Du finner meg og kakene på både Facebook og Instagram :)




Etiketter: , , ,