Rosa Sløyfe Sugar Cookies!

I dette innlegget bygger jeg videre på tema Sugar Cookies og hvordan du kan legge enkel glasur med Royal Icing! En slager blant barna, dekorativt  på kakebordet, søtt og veldig godt :D Populært til dåp, bursdager og til og med bryllup :D


Vi er i den rosa måneden og i den anledning drar jeg fram dette innlegget fra i fjor hvor jeg har laget rosa sløyfe sugar cookies! Ved å gå inn på Kreftforeningen.no kan du blant annet kjøpe det fine forkleet jeg har på (dessverre ikke lengre tilgjengelig, men mye annet fint også) og samtidig legge igjen en donasjon ved betaling :D Vær med å støtte en god sak!



Finn en utstikker som passer ditt tema. Det florerer av valg i de fleste kakebutikker og på nettet. Det var derimot vanskeligere å finne denne fine utstikkeren da jeg visste at rosa sløyfe aksjonen nærmet seg, men fant den til slutt på Ebay :D Oppskrift og framgangsmåte på sugar cookies kan du finne Her.


Sløyfekjeksene er ute av ovnen og vi er nå klare til å farge de ROSA :D


Etter å ha skrevet dette innlegget for en tid tilbake har jeg nå satt sammen et eget innlegg for oppskrift og framgangsmåte på Royal Icing (RI) og dette finner du Her . Der vil du også finne mål for utvanning til de neste to trinnene i prosessen.


Sprøyt så ett omrisse av kantene, følg instruksen for utvanning av RI'n i innlegget som ble linket til ovenfor. Forsøk å holde ett jevnt press på sprøyteposen og helst uten å stoppe opp underveis. Det tar nok noen forsøk før en får det inn i fingrene ;)


RI stivner fort så når alle er klare til neste steg er det bare å sette i gang.

Når vi fyller kjeksene må RI'n tynnes ut. Tilsett 10 ml vann til oppskriften i innlegget referert til tidligere.


Fyll sprøyteposen og fordel utover kjeksen :)


For å få glasuren ut i alle kriker og kroker brukte jeg sprøytetippen til å fordele den forsiktig utover. Ønsker du å dekorerer med litt sukkerperler bør dette gjøres med en gang etter hver kjeks er fylt.


Ser de ikke herlige ut :D La de så ligge og stivne over natten før du legger de i en lufttett boks eller pakkes individuelt i små cookie poser :D

Da er kjeksene klare til servering og jeg håper du ikke bare ble inspirert til å prøve selv, men også gir ett lite bidrag til Rosa Sløyfe aksjonen 2015 :D Lykke til med bakingen!

Du finner meg og kakene på både Facebook og Instagram :)

Etiketter: ,