Gold and Black Party!

Da har det endelig vært min tur til å ha bursdag. Og til feiringen med verdens fineste venninner fikk jeg mulighet til å lage ett ordentlig kakebord. Tema var gull og svart og selv om det var ganske lite, så ble det kjempe flott. Er virkelig ikke mye som skal til for å få den ekstra wow effekten.


Titt innom for ett bildedryss av kakebordet og ett par kjekke tips om du selv skal dekke til fest.



 Når det er mye som skal lages (og for få timer i døgnet) så er det viktig og holde det enkelt. Start med å velge ut fargene som skal gå igjen på kakebordet ditt. Hovedfargen min ble svart med glitrende innslag av gull. Veldig stilig. Forsøk også å bruke tallerkener, kakefat og skåler i samme farge. Hovedkaken min ble 2 etasjer hvor nederste var en svart ruffleskake (trinn-for-trinn Her) og en toppetasje sprayet med Luster Spray i gull. Og kunne du tenkt deg å lage en fantasiblomst til å pryde toppen finner du egen trinn-for-trinn Her


Jeg har absolutt blitt bitt av cakepopsbasillen. Utrolig artig å lage og så skal det ikke så mye til av pynt for at de ser utrolig lekre ut. Ta gjerne en titt på innlegget Hvordan trekke Cake Pops med sjokolade for å se hvilken sjokolade jeg bruker (denne gangen samme merke med mørk sjokolade) og hvordan de trekkes. Til pynt ble det drysset spiselig gull glitter på noen av de før sjokoladen rakk å stivne.


Makroner har jeg akkurat startet å prøve meg litt fram på. Veldig fornøyd med mitt andre forsøk på å lage disse herlige småkakene. Litt farge i deigen og sprayet med samme Luster Spray farge som hovedkaken fikk de til å passe rett inn på kakebordet. Og ikke minst ble de sprø på utsiden og myke inni, helt perfekt med en deilig sjokoladekrem.


Er det fest så er det fest! Hvorfor ikke pynte glassene også. Litt Decoupage lim, glitter og en malepensel er alt du trenger. Blir nok slike på nyttårsaften også.


Og til å fylle tomrom på bordet så passet det jo perfekt med Ferrero Rocher.

Det var alt som ble satt fram på mitt lille kakebord. Og ett siste tips er å forsøke og dekke det symmetrisk og i litt forskjellige høyder. Bruk det du finner hjemme, jeg har fks brukt en kubbelysestake som stett for hovedkaken, cocktailglass til makronene og  til sjokoladen har jeg klippet til ett gullfarget pappfat som jeg normalt bruker mellom etasjene på kakene mine. Takk for at du tittet innom, håper du ble inspirert til å lage ett lite kakebord neste gang du holder selskap.

Du finner meg og kakene på både Facebook og Instagram :)

Etiketter: , , , , ,