Hvordan forme hjertecakepops!

Det nærmer seg Valentinsdagen og i den anledning har jeg laget noen søte hjerteformede cakepops i gull! Finnes det en bedre måte å si "Glad i deg" enn med noe hjemmelaget og søtt. Så i dag skal jeg dele ett utrolig kjekt tips til hvordan du lett kan forme perfekte hjerter med avrundet kanter.




Dette er alt du behøver. Litt plastfolie, en hjerteutstikker og cakepopsdeig. Når det kommer til deigen er det absolutt lov å gjøre det enkelt, stek en Toro sjokoladekake, avkjøl, del den i 4 deler, smuldre 1 del (legg 3 i fryseren) og tilsett 2 ss sjokoladefyll. Bland så sammen i kjøkkenmakinen. 1 del kake vil ca gi deg 25 + hjertecakepops. For nærmere beskrivelse og oppskrift på en god kakebunn og fyll finner du Her.


Klem cakepopsballen slik at den har en jevn tykkelse, men ikke er høyere enn utstikkeren du bruker. Legg over plastfolie og plasser utstikkeren.


Trykk godt ned slik at deigen rundt slipper taket.


Og på 1-2-3 har du ett helt perfekt, avrundet hjerte. Kjapt og veldig enkelt og best av alt, ingen skarpe kanter som vil synes når sjokoladetrekket skal legges.


Sett så brettet med Cake Pops til kjøling (dekk med plastfolie), gjerne over natten om du har mulighet og de er klare for pynting.

Jeg synes det var helt fantastisk da jeg oppdaget denne metoden og deler i håp om at det kan hjelpe andre. Og vil du se hvordan de ble pyntet, samt tips til bruk av sjokolade, kan du ta en titt Her.   

Lykke til med ditt neste Cake Pops prosjekt!

Du finner meg og kakene på både Facebook og Instagram :)

Etiketter: ,