Elegant bryllupskake med brosje!

Første bryllupskaken i 2015  :) Gratulerer så mye til det skjønne brudeparet som lot  meg få æren av å lage denne romantiske kaken i hvitt og sølv til den store dagen. Ved å holde designet enkelt blir det også veldig elegant og stilrent.

Titt innom for ett lite bildedryss med beskrivelse og linker til egne trinn-for-trinn til de forskjellige metodene som er benyttet til å lage pynten :)




Synes du etasjekaker ser flott ut, men synes det ser vanskelig ut å stable etasjer på topp av hverandre? Det krever litt øvelse, men ta en titt innom innlegget Hvordan stable en kake og se hvordan jeg gjør det med mine :)

Nydelige blomster til kaken behøver ikke være vanskelige å lage :) Til denne fantasiblomsten har jeg nå laget en egen bekrivende trinn for trinn som du finner Her :D


Til en romantisk- eller vintagekake er det flott med stilfulle brosjer :D Til denne har jeg brukt en silikonform av merke Karen Davids. Helt nydelig og der er 10 forskjellige medaljonger i samme formen. Her har jeg brukt hvit mmf i silikonformen og plassert den i fryseren i ca 10 min. Ta den så ut og la den tørke. Sølvfargen malte jeg så på med pulverfarge og til perlen i midten blandet jeg perlemor pulverfarge med vodka for den ekstra skinnende effekten :) Nydelig!


Toppetasjen holdt jeg veldig enkel av utseende og benyttet metoden ruffles som jeg har laget ett eget innlegg om tidligere som du kan finne Her. Start med og feste den nederste blondekanten og jobb deg oppover :) 

Hvilken stil kunne du tenkt deg eller hadde du til kaken i ditt bryllup? Min ville nok vært veldig enkel/minimalistisk og svært elegant :) Det fine er at det finnes noe for en hver og deres personlige stil og kunne du tenkt deg å sett noen av de andre bryllupskakene jeg har laget kan du ta en titt Her. Håper du fant inspirasjon til ditt neste bakeprosjekt og takk for at du titter innom. Kos deg videre på denne flotte Søndagen!

Du finner meg og kakene på både Facebook og Instagram :)


Etiketter: , ,