DIY, lag ditt eget cakepop stativ!

Det er ingen tvil om at utstyr og tilbehør til kaker og andre søte saker koster en del og her i Norge kan det til tider være vanskelig å få tak i akkurat det du ønsker. Men alt må ikke kjøpes..... det er faktisk ikke så vanskelig å lage diverse kakefat og cakepop stands selv. Med fulltidsjobb, småbarn og min kakehobby skulle jeg gjerne sett at døgnet hadde flere timer til alle mine prosjekter, men nå i helgen fant jeg endelig litt ledig tid til å lage dette cakepops stativet av en ekstra brødfjøl som min mor hadde liggende.



Alt du trenger er en fjøl i tre, linjal, blyant, maling og en drill :D Bruk hva enn du har liggende, men det er viktig at det er litt solid treverk slik at den ikke sprekker opp når det skal drilles hull. Har du ryddet i hagen til vinteren og kuttet noen trær er de helt perfekte å bruke til et rustik kakefat eller cakepop stativ, da er det kun nødvendig og pensle med en egnet lakk. 


Nå kan du bestemme helt selv hvordan mønster du ønsker og her kan du også få 2 i 1 ved å snu fjølen og lage et annet på undersiden ;) Finn fram linjalen og merk opp.


Til denne skulle jeg kun ha en rett linje hvor cakepopsene kunne stå på rekke, 4 cm mellomrom ble da passende avstand, men jeg lager ikke cakepopsene så veldig store så mulig du burde gå opp til 5 cm.


Så er det bare å finne fram drillen ;) Nå er det viktig at størrelsen på installasjonsboret er i korrekt størrelse med cakepopspinnene du bruker. Jeg bestiller mine som regel på e-bay og merker at de varierer litt utifra hvilken leverandør jeg bruker. Ta derfor mål av de du bruker mest og finn et bor som er like stort. 


Husk, det er viktig at du driller rett ned slik at de alle står rett og fint på fatet. Så er det bare å finne en maling i den fargen du ønsker :) Og for å holde kostnaden ned ville jeg tatt en liten spørrerunde blant venner og kjente, for det er mange halvfulle malespann der ute ;)


Etter brettet var malt gikk jeg over med drillen igjen slik at det ikke var noe tørket maling som tettet hullene. Og så var mitt selvproduserte cakepop stativ klart :D Måtte selvsagt lage noen cakepops kjapt også, så de ble helt enkle og fryses nå ned fram til julen nærmer seg, for så å pyntes til julekuler :D Oppskrift på herlige sjokoladecakepops finner du Her :D


Og på motsatt side ble det slikt mønster for 15 cakepops.


Så neste gang du leter etter stativer eller fat til dine søtsaker, kanskje du heller kan spare noen kroner og lage det selv :D 

Riktig god Søndag til deg og takk for at du titter innom :D 

Du finner meg og kakene mine på både Facebook og Instagram :) 

Etiketter: ,