Kaptein Sabeltann kakebord!

Arrr! Splitte mine bramseil... Hvem vil vel ikke feire som Kongen på havet når man fyller 3 år :D Kaptein Sabeltann kake og cakepops ble laget til Matheo som hadde gledet seg lenge til bursdagsfeiring i ekte sjørøver stil. Kake med kart og skatter, sjørøverhatt cakepops og det måtte jo også være sjørøverkrok cakepops :D Så artig med temafest og bare kreativiteten setter grenser :D 


Innlegget inneholder kommersielle lenker til Kakeboksen.no (merket i hvitt).

Spiselig bilde på kaker er alltid artig og veldig enkelt. Ihvertfall der det er vanskelig å modellere figurer.....  Og en sjørøverkake må selvsagt være dekket av gull, perler, edelstener, smykker og ikke minst et skattekart.


Her har jeg farget sukker med pulverfarge i gull. Legg i en pose og rist til det er godt blandet så har du glitrende sand på null komma niks. Ha litt spiselig lim på kaken og dryss sukkeret over, legg så på noen sukkerperler i gull og til mynter har jeg farget Confetti mix (kakestrø) med gullpulver. Som det lille ekstra og litt farge blant alt det skinnende har jeg kuttet av noen små biter av 3 kjærligheter på pinne i forskjellige farger, slik at de ligner diamanter :D Enkelt og veldig stilig.


Skattekart måtte selvsagt med på kaken og dette er første gang jeg maler med pastafarger på fondant. Bland brun pastafarge med sprit eller sitron ekstrakt og du kan pensle på fondanten slik at kartet ser gammelt ut. Må øve litt på denne teknikken, men ble riktig så fornøyd med resultatet.


Til navnet har jeg brukt hvit fondant og malt med tørt gullpulver med en liten malepensel for gulleffekt, det samme gjelder perleraden rundt bildet og kakekanten.


Jeg digger cakepops! Det er så utrolig kult med alt du kan gjøre ut av et design og så smaker de også veldig godt. Oppskriften jeg bruker finner du Her og egen trinn for trinn på både sjørøverkrok og sjørøverhatt cakepops Her .


Håper du ble inspirert og kanskje fikk noen kjekke tips til podens neste bursdagsfeiring :D Takk for at du tittet innom!

Du finner meg og kakene mine på både Facebook og Instagram!

Etiketter: , , , ,