Søt dåpskake i dus blå!

Til dåp eller navnefest er det litt stas med en designkake til å pryde kakebordet. Med søt pynt og herlige farger er det nesten så en ikke har lyst til å skjære i den. Med litt utstyr og veiledning er jeg helt sikker på at du også kan lage en slik kake til en spesiell anledning. Titt innom for et bildedryss og linker til egne trinn for trinn beskrivelser på dekorasjonen.


Innlegget inneholder kommersielle lenker til Kakeboksen.no (merket i hvitt).

Næmmen, ble da søt denne karen med paraply og det hele. Første gang jeg har laget en slik og ble da temmelig fornøyd. Skulle jeg laget han igjen ville jeg ha brukt en hvit cakepop pinne isteden for grillpinne, noe jeg gjorde andre gang jeg lagde den (bilde nederst i innlegget). I tillegg ville jeg kanskje ha laget han bitte litt mindre og paraplyen litt større. Til paraplyen trykket jeg ut en runding og skar bort litt på sidene slik at jeg fikk en 6 kant. La den så i en skål til tørk i ett par dager slik at den fikk en fin buet form.


Enn at jeg ikke har oppdaget denne blåfargen tidligere.... Så herlig og dus med navnet Bluebell. Min nye favoritt og du vil nok se den mye på kakene mine framover. Ett tips når du farger fondant eller annen masse er å starte med veldig små mengder slik at du ikke ender opp med mørkere farge enn hva man ønsker. Jeg har endret litt på måten jeg lager roser nå og vil oppdatere trinn-for-trinn metoden som jeg har laget tidligere, men for flere nydelige blomster til å pryde kakene kan du ta en titt Her.


Bokstavklosser og diamantmønster er noe som går igjen på nesten alle dåpskakene jeg lager. Det blir så utrolig søtt og er veldig lett å lage (med det rette utstyret). Egne trinn for trinn finner du på klossene Her og diamantmønster Her . Bokstavene er farget med Wilton white pastafarge for å fremheve navnet og de små "bladene" festet på siden er laget med en liten hjerteutstikker som jeg så har formet med et balltool


Se så søt han er der han ligger og sover. Hvordan jeg lager de nydelige babyene finner du egen trinn for trinn på Her. Det er så mange herlige måter å dekorere babyen på og du finner bilder av alle jeg har laget nederst i nevnte innlegg. 


Håper dette ga deg inspirasjon til ditt neste bakeprosjekt. All pynt kan lages i god tid før det skal på kaken og for meg er det slik at jeg koser meg på kveldstid gjennom uken med å pusle med de forskjellige delene. Sett av god tid så det ikke blir hastverk og det er nok greit med en god del tålmodighet også. Start derfor gjerne med pynten på mandag om du skal ha en kake til helgen. Kan nok kalle det for Baketerapi for min del.

Takk for at du titter innom! 

Du finner meg og kakene mine på både Facebook og Instagram!


Etiketter: