Dåpskake med roser og Calla liljer!

Da var helgen over og her er resultatet av min kakebaking. Jeg elsker å lage dåpskaker, med herlige duse farger, søte så detaljer og nydelige blomster, er det vanskelig å gi disse fra seg. Det aller beste med å lage designkaker er når alt kommer sammen på kaken og de mange timene med arbeid som ligger bak virkelig kjennes verdt det. For når jeg sier mange timer, så er det faktisk det. Jeg får ofte spørsmål om hvor lang tid jeg bruker, noe som selvsagt varierer, men kaker slik som denne ligger som regel på ca 10-12 timer. Det virker nok mye for mange, men jeg forhaster meg ikke og bruker kveldene gjennom uken til å lage deler av pynt og koser meg virkelig. For vil du lage en flott kake, ja så bør man ikke ha hastverk. Titt innom for et bildedryss og linker til trinn-for-trinn på dekorasjonen.


Og her er jente versjonen jeg har laget også! Like søt og nusselig.


Baby på dåp og navnefestkaker er veldig populært. Babyen er enkel å lage med en silikonform og kan pyntes på utallige måter. Jeg har laget et eget innlegg som inneholder trinn for trinn og bilder av alle babyene jeg har laget så langt. Titt innom for inspirasjon og veiledning Her. Er du på utkikk etter noe mer utradisjonelt finner du fks trinn for trinn på converssko Her eller søt elefant Her


Har du lyst til å prøve deg på noe litt mer avansert enn utstikkerblomster er Calla liljer perfekte. De er så nydelige og den enkleste av håndlagde blomster. Alt du behøver er en hjerteutstikker og nå har jeg også satt sammen trinn-for-trinn som du finner Her. For å være ærlig så føler jeg ikke at jeg har funnet den helt perfekte oppskrift på roser enda. Her har jeg mer å lære selv om de blir pene. Trinn for trinn på rosene slik jeg lager de i dag og andre flotte blomster slik som fantasiblomst og nelliker kan du finne Her.


Diamantmønster passer godt på både dåp og bryllupskaker og ikke er det vanskelig heller med det rette utstyret. Her handler det også om å være nøyaktig og ta seg tid slik at du får et perfekt mønster. Hvordan jeg gjør det finner du Her. Pynt med søte små sukkerperler som matcher fargenyansene på kaken.


Bokstavklosser blir ofte etterspurt til både bursdag og dåpskaker. De kan være søte, men også tøffe. Egen trinn for trinn finner du Her, samt bilder av forskjellige måter å bruke de på. Som siste lille finish på kaken er det flott med noen flyvende små sommerfugler. De gir absolutt en wow effekt selv om de faktisk er veldig enkle å lage. Titt innom trinn-for-trinn Her.


Nå skal ikke kaker kun se bra ut, de skal smake enda bedre. Her har jeg brukt min personlige favoritt Red Velvet med en herlig cream cheese frosting og etter min mening er det ingen andre kaker som kommer i nærheten. Oppskrift vil jeg dele senere når bloggen kommer over på ny plattform. Gled dere! Har du i mellomtiden lyst til å se hvordan jeg fyller kakene mine finner du beskrivelse og nyttige tips Her.

Takk for at du tittet innom! Håper du ble inspirert til å lage din egen designkake. Har du spørsmål så hjelper jeg gjerne. Legg igjen en kommentar, send meg mail eller finn kakesiden min på facebook og send meg en melding der. Lykke til med ditt neste bakeprosjekt.

Du finner meg og kakene mine på både Facebook og Instagram!




Etiketter: