Pokemon Go Cake Pops (Pokeballs)!

Foreldre, det er bare å gjøre seg klare! Det er ingen tvil om at Pokemon Go kommer til å bli det neste store innen temabursdager framover. Men fortvil ikke, for jeg skal i alle fall gjøre det litt enklere for dere. Her kommer første av flere Pokemon relaterte godsaker til kakebordet. 

POKEBALLS!

Jeg må innrømme det. Det er nok jeg som er den ivrigste Pokemonjegeren i familien. Det som startet med å laste ned et spill for guttene har endt opp med at jeg nå går gatelangs å klekker egg og skyter på Rattatas. Heldigvis er jeg ikke den eneste.....


Nå som minstemanns bursdagsselskap med de nye 1. klasse kameratene snart står for døren, har vi sammen lagt store planer for kakebordet. I PokemonGo team selvfølgelig! 

Og som du kan se så gleder eldstemann seg like mye!


Start med å velge en oppskrift og ett fyll du liker. Vår favoritt er sjokoladekake med sjokoladefyll, enkelt og greit og barna elsker den. Oppskrift og framgangsmåte på kakekulene finner du Her.


Som base starter jeg med hvit sjokolade. Siden jeg har en mørk kakekule behøvde jeg to lag for at det skulle bli dekkende nok. Etter første lag var cake Popsene gråaktige i fargen. Alt om selve prosessen med dypping i sjokolade og hvilken type sjokolade jeg bruker finner du i ett utfyllende innlegg Her.

Dette flotte Cake Pops stativet med lokk er sponset av KitchenTime.no og du kan kjøpe det ved å klikke Her (ekstern lenke),


Og i det som var igjen av den hvite sjokolade jeg hadde smeltet, tilsatte jeg rød candy colour fra Wilton. Dypp halveis ned i sjokoladen og hold Cake Popsen opp ned til all ekstra sjokolade har dryppet av (rist forsiktig). 


Mens sjokoladen stivner på Cake Popsene begynner jeg med pynten. Og dette er ikke avanserte saker, selv om det blir seende imponerende ut når Cake Popsene er ferdige. Veldig kjekt!

Siden jeg er en fondant jente så lager jeg også detaljene til mine Cake Pops i fondant i steden for sjokolade. Mye enklere og mye lettere å få det til å se pent ut. Og så digger guttene mine den søte fondanten. Til pynten behøver du litt hvit fondant og litt svart. Skjær ut noen lange tynne strimler av svart og trykk også ut noen rundinger. Jeg har brukt to runde sprøytetipper i forkjellige størrelser. Gjør også klar noen små baller av hvit fondant.

Fest først de svarte sirklene midt på skillet mellom hvit og rød sjokolade, jeg brukte litt Spiselig lim på baksiden slik at de festet seg godt. Ta så den lille hvite fondantballen og trykk i midten av den svarte sirkelen slik at den fyller hele tomrommet. Til slutt brukte jeg en tynn pensel og påførte spiselig lim direkte på Cake Popsen i skillet mellom hvit og rød sjokolade og festet det lange svarte båndet.


Dette er faktisk de enkleste tema Cake Popsene jeg har laget. Det tar likevel litt tid, men mye kortere enn om jeg skulle laget 23 Pikachus! Og det er ikke noe problem å lage de i forkant og fryse de ned heller. Jeg vet alt om hvor mye som skal lages i forkant av en bursdag og forsøker å spare tid der jeg kan. 


Da var Pokeballene klare og guttene har mast etter å smake. Så nå skal vi kose oss litt i morgen med fridag, Cake Pops og Pokemonjakt! 

Lykke til med ditt neste Pokemon prosjekt! Følg med videre for flere søtsaker i samme tema og kos deg masse med bakingen. Flere ideer til Cake Pops finner du Her.

Du finner meg og kakene mine på både Facebook og Instagram!

Etiketter: , ,