Bryllupskake!

Da har det roet seg på bryllupskake fronten. Sommeren er alltid hektisk og ikke minst nervepirrende med alle etasjekakene. Hver kake har sine utfordringer og de enkleste er de som faktisk er mest krevende. Ja, det er helt sant! Kaker som har minimalt med pynt bruker jeg mye lengre tid på å fylle, trekke og stable. Hvorfor...? Jo, for her er det ikke rom for en eneste feil. 


Når det kommer til akkurat denne kaken så er dette kanskje den fineste stablingen jeg har fått til fram til i dag. Jeg ble superfornøyd med resultatet og var absolutt stolt da jeg ga den fra meg. Men det hender jo at ikke alt går etter planen til meg også. Da er det viktig å være strategisk når en plasserer pynten. Har du en fold i fondanten på den ene siden, ja da stabler du kaken slik at folden kommer der du vet du for eksempel skal sette en rose. Det er mange triks som kan brukes og jeg tror jeg må sette meg ned og samle de alle i et eget innlegg.


Men har du lite pynt å skjule med er det absolutt best å ta seg ekstra god tid når en skal fylle kakene. Underlaget er absolutt en avgjørende faktor for et pent resultat. Her er mine kaker før fondanten ble lagt. Alt om hvordan jeg fyller kakene mine finner du beskrevet i egen trinn for trinn Her. Anbefaler å ta en titt, i tillegg finner du oppskriften som jeg bruker til min bringebærmousse.


Prepping av pynt starter jeg som regel på mandag når kaken skal være klar til helgen, men det er ikke noe problem å starte enda tidligere. Oppbevar pynten i for eksempel en pappeske og la den stå i romtemperatur og unna direkte sollys. 


Det er ikke alltid jeg lager bladene til rosene mine på stilk, men det utgjør faktisk en stor forskjell. Nå har du mulighet til å justere bladene i akkurat den posisjonen du ønsker og det ser ekstra imponerende ut. Har du lyst til å se hvordan jeg gjør det? Titt innom Denne bryllupskaken og du vil finne trinn for trinn. I tillegg kan du lære deg å lage nydelige liljer.


Så den aller beste delen av prosessen! Det ferdige resultatet etter mange timers arbeid. Elegant og enkel i stilen og ikke minst, ett fornøyd brudepar. Kan jo ikke bli bedre enn det!

Etter flere måneder med høye kaker er det nå tilbake til litt lavere varianter. Nå er det dåpskaker på planen framover så følg med for litt søt og yndig inspirasjon, med en og annen tøff variant inni mellom. 

Takk for at du titter innom og lykke til med ditt neste kakeprosjekt!

Du finner meg og kakene mine på både Facebook og Instagram!

Etiketter: